Zmień nawyki żywieniowe i dodaj sobie energii!

Podczas gdy tlen jest dostępny poprzez oddychanie, energia z pożywienia jest dostępna poprzez zrównoważoną dietę węglowodanów, tłuszczów, białek, alkoholu, wody, witamin i minerałów. Wytwarzają głównie energię poprzez spożywanie tłuszczu, węglowodanów i białek wraz z kwasami organicznymi, poliami i etanolem zwykle obecnymi w diecie.

Dawaj i nie pozwól, aby zwiększyć swoją energię

Ważne jest, aby pamiętać, że należy spożywać tłuszcz, węglowodany i białka zgodnie z ich potrzebami i stylem życia. Na przykład, codzienny robotnik płacowy może potrzebować dużej ilości węglowodanów, ponieważ są one stale w ruchu i potrzebują energii, aby utrzymać ich w ruchu. Zawodnik może potrzebować dużej ilości białek, aby zwiększyć swoją energię.

Ale osoba prowadząca siedzący tryb życia nie będzie wymagała dużego spożycia tłuszczu, węglowodanów lub białek. Wszystko to musi być na optymalnym poziomie. Dlatego ważne jest, aby konsumować te składniki zgodnie ze stylem życia i wiekiem. Teraz spójrzmy na niektóre z zaleceń i nakazów, które osoba musi przestrzegać, aby zachować energię.
Rzeczy do zrobienia, aby zwiększyć energię

# 1 – Zjedz odpowiednią kombinację jedzenia

Lista produktów zawierających potas

Indianie jedzą kombinację o nazwie Dal, ryż i warzywa na lunch. Dal jest bogatym źródłem białka, a ryż jest bogaty w węglowodany. Warzywa najczęściej dostarczają witamin w organizmie, równoważąc dietę. Osoba może podążać za różnymi kombinacjami żywności, aby zapewnić odpowiednie spożycie tłuszczu, węglowodanów, białek i witamin w organizmie.

# 2 – Jedz zdrowe śniadanie

Ponieważ po obiedzie jest długa przerwa, organizm potrzebuje jedzenia, aby ożywić się następnego dnia. Upewnij się więc, że jesz zdrowe śniadanie, które zapewni ci energię do lunchu. Zdrowe śniadanie nie oznacza ilości jedzenia; przez zdrowe rozumiemy, że śniadanie powinno być bogatym źródłem białka, węglowodanów, przeciwutleniaczy, witamin i minerałów.

# 3 – Spożywać tłuszcz

Wbrew powszechnemu przekonaniu, niewielka ilość tłuszczu jest potrzebna do zwalczania wolnych rodników i utrzymania komórek w zdrowiu. Czasami potrzeba tłuszczu, aby wchłonąć przeciwutleniacze z przewodu pokarmowego do krwi. Więc nie zapomnij dodać małej porcji masła, sera i ghee do posiłków.

Powrót do indeksu
Rzeczy, których należy unikać, aby zachować nienaruszoną energię

# 1 – Unikaj kofeiny

Zaskoczony? Tak, filiżanka czarnej kawy lub herbaty może sprawić, że poczujesz się energetycznie. Ale w rzeczywistości kofeina jest po prostu stymulantem, który nadaje ciału zły sygnał, że jest energiczny.

kofeina

Zapewnia tymczasową energię Twojemu ciału. Zdziwisz się, zauważając, że spożywasz więcej filiżanek herbaty i kawy bez swojej wiedzy, aby nie zasnąć. Kiedy zmniejszasz ilość, czujesz się ospały i senny. Dlatego staraj się unikać kofeiny, ponieważ nie dostarcza ona prawdziwej energii Twojemu ciału.

# 2 – Unikaj przetworzonej żywności

Przetworzona żywność lub zapakowane soki są pozbawione substancji odżywczych dzięki sztucznym środkom i środkom konserwującym. W związku z tym wskazane jest, aby unikać żywności przetworzonej i jeść surowe warzywa i owoce, które są nadal pełne naturalnych składników odżywczych. Zapewni to energię komórkom i zapewni Ci zdrowie.

# 3 – Unikaj dużych posiłków

Zgodnie z badaniami naukowymi ludzie spożywający duże ilości posiłków czują się spowolnieni, ponieważ przepływ krwi jest bardziej skierowany do żołądka, aby przyswoić jedzenie, niż do mózgu. Innym powodem jest wzrost poziomu cukru we krwi w organizmie, co powoduje, że organizm czuje się spowolniony.

Dlatego zaleca się spożywać małe porcje jedzenia w regularnych odstępach czasu. To da mózgowi stały dopływ składników odżywczych w regularnych odstępach czasu. Dlatego filiżanka owoców lub orzechów w regularnych odstępach czasu sprawi, że poczujesz się energiczny przez cały dzień.

Post Author:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *