Zapalenie cewki moczowej

Zapalenie cewki moczowej to schorzenie mogące powstać na różne sposoby. Jego pojawienie się jest uwarunkowane brakiem wystarczającej higieny miejsc intymnych, a także zbyt luźnym traktowaniem szeroko określonych zasad. Zapalenia cewki moczowej można dorobić się nie tylko drogą weneryczną, ale także poprzez kontakt miejsc intymnych z niedogrzaną, zimną materią, gdzie rozprzestrzenia się multum zarazków. Zapalenie cewki moczowej najczęściej powodują bakterie dwoinki rzeżączki. Bez względu na to, czy schorzenie dotyka kobiety, czy też mężczyzny, jest tak samo niebezpieczne. Nieleczona infekcja może prowadzić do poważnych powikłań, dlatego, jeżeli dostrzeżemy upławy (białe, żółte lub brązowe), powinniśmy bezzwłocznie udać się do lekarza. Mężczyźni w tej sytuacji powinni uważać najbardziej, ponieważ zapalenia jąder i nadjądrzy prowadzić mogą w skrajnych przypadkach nawet do bezpłodności!

Kontrola i przemyślane działanie

Wraz z upławami przy zapaleniu cewki moczowej pojawia się także przykry zapach. Przypomina on zapach rybiarni i im bardziej zwlekamy z pójściem do lekarza, tym mocniej przybiera na sile. Ignorowane upławy zmieniać będą swoją konsystencję i intensywność pojawiania się, dlatego bardzo ważne jest, by zareagować na czas. Dochodzić będą jeszcze grzybicze zmiany na skórze. Na to wszystko lekarz dermatolog zapisze nam niezbędne preparaty w postaci:

• maści
  • kremów
  • spray’ów
  • czopków

Są to preparaty specjalnie dostosowane do tego, by radzić sobie ze zmienionym pH naszych sfer intymnych. Tylko ich regularne używanie, zgodnie z etykietami gwarantuje szybkie pozbycie się problemu. Bardzo pomocne w wyjaśnianiu przyczyn schorzenia są gruntowne badania moczu, które można wykonać w laboratorium wybranego szpitala lub przychodni.

Chroń siebie, chroń innych!

Aby ustrzec się zapalenia cewki moczowej, wystarczy w pierwszej kolejności dbać w należyty sposób o higienę intymną. Tyle jest na rynku wyszukanych mydeł oraz płynów do higieny intymnej, że z pewnością nawet najbardziej wymagający znajdą kosmetyki odpowiednie dla siebie. Poza tym myć codziennie nasze miejsca osobiste jest obowiązkiem i każdy powinien o tym pamiętać! Wiedzę na temat higieny intymnej każdy z nas powinien wynieść z domu, a jeśli pewne rzeczy były mniej praktykowane, tym bardziej należy się o nich dowiedzieć i stosować! Higiena intymna daje komfort nie tylko nam samym, ale także wszystkim przebywającym w naszym otoczeniu. Drugą sprawą jest powstrzymywanie się przez przypadkowymi kontaktami seksualnymi bez należytego zabezpieczenia.