Praktyczne porady dietetyka, ułatwiające wejść w dietę

Praca dietetyka polega nie tylko na przekazaniu gotowego jadłospisu swojemu podopiecznemu. Podczas przeprowadzanych regularnie konsultacji, będzie on motywował, przekazywał kolejne przydatne wskazówki oraz wprowadzał ewentualne zmiany do diety. Dzięki temu stosowanie się do niej będzie o wiele łatwiejsze.

Jakich rad udziela dobry dietetyk? Czy warto się do niego zwrócić o pomoc?

Spis treści:

Jak jeść, żeby schudnąć – porady eksperta.

Dietetyk online – dobre rozwiązanie?

Dieta od dietetyka – czym będzie się różnić od diety przygotowanej samemu?

Jak jeść, żeby schudnąć?

Przychodząc do dietetyka, możemy się spodziewać przede wszystkim szczegółowo przeprowadzonego wywiadu żywieniowego, który pomoże dostosować jadłospis do naszych potrzeb oraz oczekiwań. Należy pamiętać, iż żadnego schorzenia zależnego od diety nie można leczyć samemu i powinno się skonsultować wszelkie interwencje ze specjalistą.

Jeżeli jednak nie cierpimy na żadne tego typu choroby, to możemy sami rozpocząć dietę, która pomoże nam zrzucić dodatkowe kilogramy.

Jak tego osiągnąć? Dietetyk radzi:

 

  • Używaj produktów, które lubisz.Korzystanie z wyrobów, które znajdowały się w naszej diecie na co dzień, jest kluczowe dla utrzymania dobrych relacji z dietą. Wyjątkiem są produkty wysoko przetworzone – z takich będziemy musieli zrezygnować.
  • Jedz warzywa i owoce jak najczęściej oraz w jak największej ilości. Dzienne porcje warzyw i owoców powinny być spożywane w proporcji 4:1.Stosowanie ich w posiłkach, pomoże w utrzymaniu sytości w ciągu dnia oraz dostarczy wiele witamin, oraz związków mineralnych.
  • Korzystaj z pełnoziarnistych produktów zbożowych. Zawierają one błonnik, który nie tylko hamuje uczucie głodu, ale także poprawia zdrowie oraz samopoczucie. Dodatkowo Produkty z pełnego ziarna bogate są w witaminy z grupy B, poprawiające funkcjonowanie naszego układu nerwowego.
  • Używaj w kuchni jak najmniej techniki smażenia. Zbyt długo przeprowadzane smażenie może powodować powstawanie szkodliwych dla naszego zdrowia związków. Podobnie jest z korzystaniem z nieodpowiedniego tłuszczu podczas tego procesu. Dobrym wyborem do smażenia w warunkach domowych będzie oliwa z oliwek.
  • Pij wodę. Nawodnienie jest bardzo ważne, ze względu na to, iż większość reakcji przebiegających w naszym organizmie zachodzi w środowisku wodnym. Minimalna ilość wypijanych dziennie płynów to 1,5 litra.
  • Staraj się zrezygnować ze słodkich przekąsek oraz napojów. Mogą one dostarczać dużo cukrów prostych, które w nadmiarze będą szkodzić naszemu zdrowiu, powodując nadwagę.
  • Nie pij alkoholu.
  • Staraj się wypoczywać. Kiedy śpisz, Twój organizm się odstresowuje i regeneruje.
  • Posiłki spożywaj regularnie, aby uniknąć chęci na przekąski między nimi.
  • Uprawiaj aktywność fizyczną. Poprawia ona funkcjonowanie naszego organizmu oraz pomaga schudnąć.

 

Dietetyk online – dobre rozwiązanie?

Kiedy nie uda Ci się schudnąć na własną rękę, pomyślisz pewnie o konsultacji online z trenerem lub dietetykiem. Jeżeli Twój przypadek wymaga szczególnej uwagi – jest to dobry krok. Każdy z nich pomoże jeszcze bardziej spersonalizować Twój jadłospis oraz pokaże Ci, co do tej pory robiłeś źle.

Dieta od dietetyka – czym będzie się różnić od diety przygotowanej samemu?

Dieta od eksperta dostarczy Ci nie tylko informacji na temat obecnych w niej makro- oraz mikroskładników, ale także będzie zawierała wskazówki dotyczące ewentualnej suplementacji oraz stosowania jadłospisu. Jeżeli zależy Ci na szybkich efektach, możesz zwrócić się bezpośrednio do dietetyka.

 

Chcesz się dowiedzieć więcej na temat tego, jak wygląda praca z dietetykiem?Zapraszam Cię Na prywatną konsultację!

Więcej informacji na temat tego, jak łatwo schudnąć zapraszam Cię do zapoznania z treścią artykułu: https://michalwrzosek.pl/dieta/jak-zaczac-diete/

Post Author:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *