Oszałamiające fakty na temat siemienia lnianego

Nasiona lnu są spożywane, jako żywność przez około 6000 lat i mogą być bardzo dobrze znane na całym świecie. Korzyści z nasion lnu mogą pomóc w poprawie trawienia, zapewnić przejrzystą skórę, obniżyć poziom cholesterolu, zmniejszyć głód cukru, hormony równowagi, zwalczać raka i promować utratę wagi i to dopiero początek!

Siemię lniane, to nasiona o małej, brązowej, jasnobrązowej lub złocistej barwie, które są najbogatszymi źródłami kwasów omega-3 pochodzenia roślinnego, nazywanymi na świecie kwasem alfa-linolenowym (ALA)! Innym wyjątkowym faktem dotyczącym nasion lnu jest to, że są one najważniejszym źródłem lignanów w diecie ludzi. Siemię lniane zawiera około 7 razy więcej lignanów niż najbliższe drugie miejsce, nasiona sezamu.

Oszałamiające fakty na temat siemienia lnianego

Kiedy spojrzy się na wartości odżywcze nasion lnu, wiele rzeczy przykuje uwagę.

Jedna porcja, czyli 1 łyżka siemienia lnianego zawiera:

  • Omega-3 (ALA) 6,338 mg
  • Błonnik 8g
  • Białko 6g
  • Witamina B1 31%
  • Mangan 35%
  • Magnez 30%
  • Fosfor 19%
  • Selen 10%.

Również, siemię lniane zawiera dużą ilość witaminy B6, żelaza, potasu, miedzi i cynku.

Zalety, jakie posiada siemię lniane

Wysoka zawartość błonnika, ale niska w węglowodanów. Jedną z najbardziej niezwykłych zalet nasion lnu jest wysoki poziom zawartości gumy śluzowej. Mucilage to włókno tworzące żel, które jest rozpuszczalne w wodzie i ma niewiarygodne zalety w jelitach.

Śluz może zatrzymywać pożywienie w żołądku zbyt szybko w jelicie cienkim, co może zwiększyć wchłanianie składników odżywczych. Ponadto, len jest wyjątkowo bogaty w rozpuszczalne i nierozpuszczalne włókna, które mogą wspierać detoksykację jelita grubego, utratę tłuszczu i zmniejszyć łaknienie cukru. Człowiek powinien codziennie spożywać 30-40 g pokarmów bogatych w błonnik.

Zdrowa skóra i włosy

Jeśli chce się mieć zdrowszą skóry, włosy i paznokcie, powinien rozważyć dodanie 2 łyżek siemienia lnianego do swojego koktajlu mlecznego lub 1 łyżkę oleju z nasion lnu do codziennej diety.

Tłuszcze ALA w nasionach lnu korzystnie wpływają na skórę i włosy, dostarczając niezbędne tłuszcze oraz witaminy z grupy B, które pomagają zmniejszyć suchość i łuszczenie. Może również poprawić objawy trądziku, trądziku różowatego i egzemy. Dotyczy to również zdrowia oczu, ponieważ len może zmniejszyć zespół suchego oka.

Olej z nasion lnu jest kolejną wielką opcją, ponieważ ma jeszcze wyższe stężenie zdrowych tłuszczów. Może być również mieszany z olejkami eterycznymi i stosowany, jako naturalny krem nawilżający.

Utrata wagi

Badanie wykazało, że siemię lniane i orzechy włoskie mogą leczyć z otyłości i wspomóc utratę wagi. Ponieważ siemię lniane jest pełne zdrowych tłuszczów i błonnika, pomoże poczuć się dłużej zadowolonym, więc będzie się spożywać mniej kalorii, co może prowadzić do utraty wagi. Tłuszcze ALA mogą również pomóc w zmniejszeniu stanu zapalnego. Jest to ważne dla utraty wagi, ponieważ stan zapalny ciała będzie utrzymywał nadmierną wagę. Warto dodać kilka łyżeczek mielonego siemienia lnianego do zup, sałatek lub koktajli w ramach planu odchudzania.

Obniżony poziom cholesterolu

Zawartość rozpuszczalnego błonnika w nasionach lnu zatrzymuje tłuszcz i cholesterol w układzie pokarmowym, tak, że nie jest w stanie się wchłonąć. Rozpuszczalny błonnik zatrzymuje również żółć, która jest wytwarzana z cholesterolu w pęcherzyku żółciowym. Żółć jest następnie wydalana przez układ pokarmowy, co zmusza organizm do wytwarzania większej ilości, zużywania nadmiaru cholesterolu we krwi i ogólnego obniżania poziomu cholesterolu.

Post Author:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *