Leczenie urazów i chorób ręki

Ludzka ręka to niezwykle złożona i precyzyjna konstrukcja, która zapewnia nam możliwość sprawnego wykonywania codziennych czynności. Niestety nawet drobne dysfunkcje, spowodowane urazami lub chorobami, mogą być źródłem dotkliwego bólu oraz utraty swobody ruchu.

Chirurgia ręki
Ze względu na skomplikowaną budowę dłoni chirurgia ręki to wyspecjalizowana dziedzina medycyny, łącząca w sobie elementy neurochirurgii, chirurgii ogólnej, urazowo-ortopedycznej i plastycznej. Wymagania wobec lekarzy są niezwykle wysokie, toteż dyscypliną tą zajmuje się wąskie grono doskonale przygotowanych specjalistów. Do czynności wykonywanych przez chirurga ręki zalicza się wszechstronna diagnostyka – obejmująca badanie tomograficzne, ultrasonograficzne, rezonans magnetyczny oraz zdjęcia rentgenowskie – oraz przeprowadzanie zabiegów, związanych między innymi ze złamaniami kości, chorobami mięśni (łokieć tenisisty i łokieć golfisty) czy zapaleniami ścięgien (choroba de Quervain).

Chirurg ręki jest także ekspertem w kwestii leczenia schorzeń związanych z układem nerwowym (zespołu cieśni nadgarstka czy zespołu Guyona), zajmuje się usuwaniem zwyrodnień (choroba Dupuytrena) oraz przeciwdziałaniu np. reumatoidalnemu zapaleniu stawów.

Stosowane metody leczenia
Dzięki stosowaniu nowoczesnych metod nieinwazyjnych oraz małoinwazyjnych, takich jak leczenie endoskopowe i mikrochirurgiczne, zabiegi wykonywane przez chirurgów nie wiążą się z koniecznością wielogodzinnej operacji. Aplikacja znieczulenia miejscowego, korzystanie z jednorazowego sprzętu medycznego oraz przeprowadzenie zabiegu w trybie one-day-surgery sprawia, że pacjent może jeszcze tego samego dnia wyjść do domu.

W przypadku skomplikowanej operacji ramienia dobry chirurg ręki jest nieoceniony. Najlepszą gwarancją szybkiego powrotu do zdrowia jest wybór doświadczonego specjalisty z wieloletnim stażem, który pokieruje procesem leczenia, zlecając diagnostykę i wybierając najlepszy rodzaj leczenia spośród dostępnych opcji. Z tych powodów proponujemy zapoznać się z szeroką ofertą polecanej przez nas kliniki Handproject Clinic https://handproject.pl/, która zapewnia swoim klientom kompleksową opiekę pod okiem ekspertów o światowej renomie. Zachęcamy do zapoznania się z listą przeprowadzanych zabiegów i schorzeniami, które leczy polecany przez nas specjalista. Pozwól sobie pomóc i omów wizytę u chirurga ręki, by móc znowu sprawnie wykonywać wszystkie czynności!

Post Author: admin