Główne zasady treningu crossfit

Crossfit jako krótki intensywny trening zyskuje coraz szersze grono zwolenników. Jest on świetną alternatywą dla ćwiczeń na siłowni. Plan treningowy jest indywidualnie dostosowany do każdego uczestnika . Zaletą crossfitu jest to, że efekty ćwiczeń są widoczne bardzo szybko, jeśli tylko osoba trenuje regularnie i przestrzega określonych zasad. Założeniem crossfitu jest to, że każda zdrowa osoba może osiągnąć sprawność fizyczną w dziesięciu obszarach m.in.: wytrzymałości, siły, szybkości, mocy, koordynacji i dokładności. Można to osiągnąć wykonując różnego typu ćwiczenia: pływanie, przysiady, skoki ze skakanką czy trening z linami. Decydując się jednak na rozpoczęcie ćwiczeń crossfit trzeba pamiętać o kilku podstawowych zasadach.

Odpowiednie rozpoczęcie i zakończenie treningu

Crossfit jest niezwykle intensywnym rodzajem treningu, dlatego niezbędne jest wykonanie rozgrzewki i właściwe zakończenie aktywności fizycznej. Dzięki stosowaniu się do tej zasady można uniknąć niepotrzebnej kontuzji. Ponad to, trening musi być odpowiednio zaplanowany. Ćwiczenia powinny być różnorodne i angażować wszystkie partie mięśniowe – nogi, pośladki, plecy, brzuch. O przygotowanie planu, najlepiej poprosić profesjonalnego trenera.

Charakterystyka treningu

Istotne jest, by trening crossfit odbywał się regularnie. Osoby początkujące powinny ćwiczyć 2-3 razy w tygodniu. Trening opiera się na wykonywaniu obwodów składających się z serii ćwiczeń. Każde z nich należy wykonywać przez 2 minuty. Między obwodami należy zrobić krótką przerwę. Cała aktywność trwa około 50 minut i składa się z rozgrzewki (15 minut), intensywnych ćwiczeń (25 minut) i ćwiczeń rozciągających (10 minut). Najlepszym miejscem do uprawiania crossfitu jest siłownia. Można tam znaleźć całą gamę profesjonalnego sprzętu (skrzynie, drabinki, sztangi czy kettle). Nie mniej jednak wiele osób decyduje się na ćwiczenia w domu. W takim wypadku trzeba zaopatrzyć się w niezbędne przyrządy do treningu. Wiele akcesoriów sportowych można znaleźć na: https://specialfitness.pl/. Firma proponuje najwyższej jakości wyposażenie do różnego typu sportów.

Zalety i wady crossfitu

Intensywny trening ma wiele zalet. Przede wszystkim, pozwala poprawić swój wygląd w krótkim czasie. Poza tym, podczas tej aktywności pracują wszystkie partie mięśniowe, dzięki czemu wzmacnia się całe ciało. Crossfit można trenować w wielu miejscach: na siłowni, w domu czy w parku. Ten sport daje duże pole manewru, jeśli chodzi o wybór ćwiczeń. Dodatkowo, trenując regularnie poprawiamy swoją kondycję. Z racji swojej ogromnej intensywności, podczas crossfitu można doznać kontuzji. Dlatego tak ważne jest, by wykonywać ćwiczenia dokładnie. Poza tym, osoby początkujące powinny poprosić o pomoc profesjonalnego trenera, który pomoże im wdrożyć się w rodzaje ćwiczeń i sprawdzi poprawność ich wykonywania.

Crossfit jest świetnym sposobem na poprawę kondycji i sylwetki. Nic więc dziwnego, że zyskuje on coraz więcej zwolenników i pasjonatów. Ważne jednak, by podczas treningów zachować wszelkie środki ostrożności, by uniknąć niepożądanych urazów.

Post Author:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *