Fizjoterapia – nowoczesne metody terapeutyczne w zwalczaniu dolegliwości bólowych

Bolące plecy, a może bark? Problemy z kolanem albo z łokciem? Gdy chcesz znów cieszyć się pełnym zdrowiem, wybierz się do fizjoterapeuty!

Nowoczesna fizjoterapia wykorzystuje szeroką gamę procedur mających na celu przywrócenie sprawności oraz zmniejszenie dolegliwości na różnych etapach życia. Doświadczony fizjoterapeuta poprzez wykonanie różnych zabiegów może zapewnić swoim pacjentom kompleksową i fachową pomoc w terapii różnego rodzaju dolegliwości – także tych, przy których pojawia się ból.

Jakie metody niwelowania dolegliwości bólowe oferuje obecnie fizjoterapia? Kiedy warto skorzystać z pomocy fizjoterapeuty? W końcu, jak wybrać gabinet, gdzie będzie można otrzymać najlepsze wsparcie?

Ból a fizjoterapia

Ból może być konsekwencją różnych dolegliwości, na przykład przebytych urazów, określonych schorzeń czy też wynikiem trybu życia prowadzonego przez pacjenta. W zależności od jego przyczyn zaleca się odpowiednie postępowanie.

Warto jednak wskazać, że leki przeciwbólowe to tylko maskowanie problemu. Chociaż pozwalają na uzyskanie szybkiego rezultatu, to jednak nie likwidują przyczyny bólu. Właśnie dlatego wtedy, gdy ból się powtarza, warto skonsultować się ze specjalistą.

Odpowiednia diagnostyka może pomóc w określeniu powodu dolegliwości bólowych, a także nakierować pacjenta na takie metody, które pozwolą w ich zniwelowaniu. Wśród nich znajduje się także fizjoterapia, która polecana jest głównie w przypadku bólów powiązanych z układem ruchowym – mięśniami, stawami, więzadłami, kośćmi. Warto jednak zaznaczyć, że fizjoterapeuta może pomóc także wtedy, gdy ból ma inne przyczyny, na przykład związany jest z układem nerwowym.

Jakie metody fizjoterapeutyczne pomogą w zmniejszeniu bólu?

Nowoczesna fizjoterapia to szeroka gama różnych zabiegów, które pozwalają na uzyskanie bardzo dobrych efektów już po pierwszej wizycie.

Dobór odpowiednich metod fizjoterapii najlepiej powierzyć specjalistom w tej właśnie dziedzinie. Fizjoterapeuta będzie mógł wówczas dopasować takie sposoby na zniwelowanie dolegliwości bólowych u pacjenta, które pozwolą na uzyskanie optymalnych rezultatów w konkretnych przypadkach.

Popularne metody fizjoterapeutyczne niwelujące ból:

• terapia manualna – różne techniki, które polegają ma masowaniu, chwytaniu, ucisku różnych miejsc, na przykład pleców, by zniwelować ból kręgosłupa
  • neuromobilizacja – terapia manualna układu nerwowego, polecana przy zaburzeniu przewodnictwa nerwowego
  • masaż leczniczy – szeroka gama różnych masażów, które pozwalają na rozluźnienie obolałych mięśni, a także przyspieszają metabolizm
  • fala uderzeniowa – zastosowanie fali akustycznej, która posiada właściwości przeciwbólowe, przeciwzapalne, wspiera regenerację tkanek i zapewnia relaksację
  • hydroterapia – terapie wykorzystujące wodę, na przykład masaże wodne, które delikatnie niwelują ból
  • balneoterapia – terapie stosujące wody lecznicze o różnych temperaturach, gazy a także inne metody balneologiczne, stosowane w uzdrowiskach
  • magnetoterapia – zabiegi stosujące zmienne pola magnetyczne o niskiej częstotliwości i indukcji magnetycznej, rekomendowane w przypadku chorób stawów

Stosuje się także innego rodzaju metody fizjoterapeutyczne, które pozwalają na osiągnięcie bardzo dobrych efektów już po pierwszym zabiegu. Warto jednak pamiętać, że dla uzyskania optymalnych rezultatów zaleca się skorzystanie z serii polecanych zabiegów.

Jak wybrać sprawdzonego fizjoterapeutę?

Chcesz skorzystać z nowoczesnych metod fizjoterapii? Wybierz sprawdzony gabinet, w którym można otrzymać profesjonalną pomoc!

Klinika Rehabilitacji, Osteopatii i Fizjoterapii REHAORTHOPEDICA z Krakowa oferuje swoim pacjentom dostęp do szerokiej gamy zabiegów fizjoterapeutycznych. Ten nowoczesny gabinet fizjoterapii specjalizuje się w metodach takich jak: terapia manualna, terapia tkanek miękkich, masaże lecznicze, fala uderzeniowa, kinesiotaping, neuromobilizacje, terapia punktów spustowych czy DNS (Dynamic Neuromuscular Stabilization).