Fala uderzeniowa i jej zalety

Fala uderzeniowa to jedna z nowoczesnych metod leczenia mająca szerokie zastosowanie w medycynie sportowej oraz rehabilitacji. Terapia pozwala szybko osiągnąć pierwsze efekty i pacjent może uwolnić się od bólu już po kilku zabiegach. Wymaga zastosowania specjalistycznych sprzętów oraz obsługi ich przez wykwalifikowany personel. Ogólnie mówiąc terapia falami uderzeniowymi to szybka i efektywna metoda, która zwalcza uciążliwe bóle układu mięśniowo-szkieletowego.

Jak działa terapia falami uderzeniowymi?

Sama nazwa terapii pochodzi z języka angielskiego( SWT- Shock Wave Therapy). Wykorzystuje lecznicze walory fali akustycznej o charakterystycznych właściwościach, chodzi głównie o wysokie i skokowe ciśnienie, które jest uwalniane w bardzo krótkim czasie. Powstała w tym wyniku energia za pomocą specjalnego aplikatora jest przekazywana do organizmu. Aplikator przykładany jest do skóry pacjenta, wcześniej łączony specjalnym żelem. Powstające fale wnikają w głąb ciała i skutecznie oddziałują na procesy chorobowe powstałe pod skórą oraz na te znajdujące się w głębszych tkankach.

Wpływ terapii falami uderzeniowymi na organizm ludzki

Terapia wykazuje działanie przeciwbólowe, które powstaje dzięki blokowaniu wyzwalania i przekazywania sygnałów bólowych poprzez nieszkodliwe drażnienie błon komórkowych i zakończeń nerwowych. Oprócz tego bodźce energetyczne przyczyniają się do zwiększenia metabolizmu, polepszenia przepływu krwi oraz syntezy kolagenu, dzięki temu organizm szybciej regeneruje tkanki miękkie.

Leczenie falą uderzeniową, ma następujące korzyści:

• wykazuje działanie ukrwienie, polepsza metabolizm oraz mikrocyrkulacje
  • działa dezintegracyjnie, chodzi tu o rozpuszczenie zwapniałych fibroblastów
  • regeneruje organizm zwiększając produkcję kolagenu
  • relaksuje i zmniejsza napięcie mięśni

Zalety terapii falami uderzeniowymi

Do głównych zalet falami uderzeniowymi, należą korzyści przeciwbólowe układu mięśniowo-szkieletowego. Wymienić można kilka najważniejszych atutów zabiegów:

• wysoka i potwierdzona klinicznie skuteczność,
  • nieinwazyjność,
  • brak jakichkolwiek efektów ubocznych,
  • efektywna poprawa stanu klinicznego,
  • brak znieczulenia oraz przyjmowania środków farmakologicznych
  • połączenie leczenia przyczynowego wraz z objawowym
  • długotrwały rezultat terapii

Kto może skorzystać z terapii falami uderzeniowymi?

Rozpoczęcie terapii falami uderzeniowymi, może rozpocząć każda osoba odczuwająca bóle. Pacjent nie potrzebuje skierowania na zabiegi, jedynie musi okazać zdjęcie RTG lub USG potwierdzające dane schorzenie. Dodatkowo terapia falami uderzeniowymi jest korzystna cenowo. Pojedynczy zabieg wynosi około 50 złotych, a już po nim odczuwalne są pierwsze efekty.

Osoby odczuwające ból w okolicach pięty i łokcia podczas wstawania lub wykonywania prostych czynności są najczęstszymi pacjentami korzystającymi z zabiegów falami uderzeniowymi. Terapia jest polecana dla osób borykających się z stanami zapalnymi układu mięśniowo-szkieletowego i uporczywym bólem. Fala uderzeniowa przynosi bardzo duże efekty przy dolegliwościach typu:

• ostroga piętowa dolna i górna
  • pięta Haglunda
  • zapalenie ścięgna Achillesa
  • zapalenie rozcięgna podeszwowego
  • łokieć tenisisty
  • łokieć golfisty
  • kolano skoczka
  • zapalenie krętarza większego (biodro)
  • zapalenie kaletki podbarkowej
  • ból kręgosłupa szyjnego
  • zwapienie w stawach
  • cieśń nadgarstka
  • stany pourazowe ( krwiaki, zbicia)

Terapia falami uderzeniowymi może sprawdzić się również przy innych urazach i dolegliwościach powiązanych z układem mięśniowo-szkieletowym. W razie potrzeby i chęci skorzystania z zabiegów falami uderzeniowymi warto zapoznać się z fala-uderzeniowa.warszawa.pl tutaj znajdziecie odpowiedzi na nurtujące was pytania.