Dieta oxy – białka a odchudzanie

Prawdziwą furorę robi ostatnimi czasy białkowa dieta oxy. Czym ona jest? Jaka jest jej realna skuteczność? Czy dieta oparta na białku jest bezpieczna dla zdrowia?

3 etapy diety oxy

Warto zauważyć, iż jest to dosyć rozbudowana dieta, która składa się z 3 etapów:

  • Fat burning
  • Step
  • Balance

Pierwszy etap polega na spaleniu maksymalnej ilości tkanki tłuszczowej. Dlatego też, spożywa się w trakcie jego trwania jedynie białko zwierzęce. Jak bowiem wiadomo, stymuluje ono spalanie tłuszczu. Drugi etap służy natomiast utrwaleniu tego, co udało się wypracować podczas pierwszego etapu. W fazie Step wprowadzane jest białko roślinne w stosunku 1-1 do białka zwierzęcego. Ostatni etap ma natomiast na celu zapobiegnięcie efektowi jo-jo, który niestety często towarzyszy dietom białkowym. W tej fazie do diety wprowadzane są również węglowodany oraz tłuszcze w proporcjach zaspokajających codzienne potrzeby ludzkiego organizmu.

Skuteczność diety oxy

Istnieje wiele odmiennych opinii jeśli chodzi o skuteczność diety oxy. Warto jednak zauważyć, iż wątpliwości dotyczą nie tyle samej diety oxy, co ogólnie diet białkowych. Ich przeciwnicy twierdzą, że faktycznie białko zwierzęce pozwala schudnąć, ale w dużej mierze z powodu spalania glikogenu, a nie tłuszczu. Oznaczałoby to, że ryzyko efektu jo-jo jest bardzo duże, czemu zresztą nie zaprzeczają nawet zwolennicy diet białkowych.

Dieta inna niż wszystkie

Warto zauważyć, iż nawet jeśli zarzuty dotyczące większości diet białkowych są prawdziwe, nie muszą one wcale dotyczyć diety oxy. Rzecz w tym iż została ona udoskonalona tak, aby zniwelować wszelkie wady poprzednich diet białkowych. Stąd też pojawienie się trzeciego etapu diety, który ma przeciwdziałać efektowi jo-jo.

Bezpieczeństwo dla organizmu

Swego czasu wiele mówiło się o niebezpieczeństwach wynikających ze stosowania diet białkowych. Wystarczy sobie przypomnieć popularną kiedyś dietę Dukana, która okazała się być mocno szkodliwa, zwłaszcza dla nerek i wątroby. Jednakże ,dieta oxy, jak już zresztą wspomniano, została wyraźnie udoskonalona. Wprowadzenie białek roślinnych oraz skrócenie żywienia samymi tylko proteinami to czynniki obniżające ryzyko wystąpienia niepożądanych efektów diety.

Wydaje się, że efekty diety oxy nie są aż tak świetne, jak twierdzą jej najwięksi zwolennicy. Zrzucenie kilkunastu kilogramów w 3 tygodnie jest mało realne, co nie zmienia faktu, że dieta oxy może dawać całkiem zadowalające rezultaty. Co więcej ,w przeciwieństwie do wielu innych diet białkowych nie stanowi większego zagrożenia dla zdrowego organizmu.

Post Author:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *