Czynniki odpowiedzialne za impotencję

Jednym z najbardziej uciążliwych schorzeń podeszłego wieku u mężczyzn jest impotencja. Czy jednak na pewno jest to dysfunkcja dotycząca tylko starszych mężczyzn? Jakie są przyczyny jej pojawienia się? Czy można całkowicie wyleczyć impotencję tabletkami na erekcję?

Kiedy pojawiają się problemy z erekcją?

Według statystyk, ryzyko impotencji gwałtownie wzrasta po czterdziestym roku życia. Niewątpliwie, jest kilka przyczyn takiego stanu rzeczy. Między innymi rzecz w tym, że wraz z wiekiem pogarsza się ogólny stan zdrowia. Dlatego też, wzrasta prawdopodobieństwo wystąpienia czynników powodujących wystąpienie. Mowa tutaj choćby o podwyższonym cholesterolu czy też o zaburzeniach pracy układu krążenia.

Należy jednak pamiętać, że leczenie impotencji okazuje się czasami niezbędny również u bardzo młodych mężczyzn. Przeważnie jednak, przyczyny ich problemów są całkowicie inne. W przeważającej części przypadków impotencja wynika z problemów psychologicznych. Niemniej jednak, lekarz ma obowiązek dokładnego przebadania każdego pacjenta przed postawieniem diagnozy. Nie można z góry założyć, że w młodym wieku przyczyną dysfunkcji musi być psychika. Czasami bowiem, tak samo jak u starszych mężczyzn, również u młodych problem tkwi w nieprawidłowej pracy układu krwionośnego.

Wpływ hormonów na potencję

Jak się okazuje, ażeby doszło do erekcji, w organizmie musi zajść wiele skomplikowanych procesów. Niejako w ich koordynacji biorą udział hormony męskie zwane androgenami. Niestety, w wielu sytuacjach może dochodzić do zaburzenia pracy układu hormonalnego i niedoboru testosteronu. Jest to zjawisko dosyć charakterystyczne dla starszych mężczyzn. Niemniej jednak, również u dojrzewających jeszcze mężczyzn poziom hormonów może ulegać dużym wahaniom. Ponadto, na ilość hormonów w organizmie mają też wpływ rozmaite leki. Jak się okazuje, do impotencji może prowadzić nawet częste zażywanie ogólnodostępnych leków przeciwbólowych. Zwykle jednak ich odstawienie powoduje ustąpienie niepożądanych objawów.

Zwykle, ażeby poradzić sobie z zaburzeniem pracy układu hormonalnego lekarz przepisuje tabletki na potencję. Tego typu tabletki na erekcję mają proste zadanie, muszą podwyższyć ilość hormonów męskich w organizmie. Warto jednak zaznaczyć, że hormonalne tabletki na potencję zawsze powinny być zażywane pod kontrolą lekarza przeprowadzającego leczenie impotencji. Rzecz w tym, iż łatwo jest przedawkować tego typu leki. Zbyt wysoki poziom hormonów męskich również nie jest wskazany i ma bardzo przykre konsekwencje dla zdrowia mężczyzny.