Arytmia serca – czym jest i jak ją leczyć?

Każdy z nas pragnie cieszyć się dobrym zdrowiem. Niestety, często zdarza się tak, że nasz organizm zaczyna niedomagać. Wśród problemów, z jakimi zmaga się nasz organizm choroby serca są tymi, które budzą najwięcej niepokoju.

Tymczasem niektórym dolegliwościom możemy skutecznie zapobiegać. Jedną z nich jest arytmia serca. Sprawdźmy więc, czym jest arytmia oraz w jaki sposób możemy jej przeciwdziałać.

Czym jest arytmia serca?

Arytmia serca to nic innego jak zaburzenie pracy serca. Może mieć różne objawy – to zarówno przyspieszona praca serca, jak i jego nieregularna praca. Zdarza się także, że akcja serca niepokojąco zwalnia. Związane jest to z złą koordynacją przepływu impulsów elektrycznych w układzie przewodzącym mięśnia sercowego.

Przyczyny arytmii serca

Arytmia serca to zaburzenie, które może mieć wiele przyczyn. Wśród nich wymienić możemy nie tylko problemy z układem krwionośnym takie jak np. choroba niedokrwienna serca, ale również schorzenia, których nie wiążemy raczej z pracą serca. Przyczyną arytmii może być bowiem np. choroba tarczycy. Objawy te mogą być również spowodowane odwodnieniem, stresem czy zaburzeniami hormonalnymi. Bardzo często arytmia łączy się również z nadciśnieniem oraz nieprawidłową pracą zastawek serca. Ponadto dolegliwość ta jest również bardzo częsta u kobiet w ciąży. Spowodowane jest to podwyższoną czynnością serca.

W jaki sposób dbać o swoje zdrowie?

Z arytmią serca można skutecznie walczyć. Pomocna w tym jest zmiana nawyków oraz stylu życia. Przede wszystkim warto unikać stresu oraz zadbać o odpowiednią ilość wypoczynku. Wpływ na nasz stan zdrowia ma również dieta. Dlatego też osoby, które zmagają się z arytmią serca powinny unikać używek oraz wysokoprzetworzonej żywności. W ich diecie powinny znaleźć się natomiast produkty, które bogate są w wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega-3. Więcej informacji na temat diety dla osób, które cierpią z powodu arytmii serca znajdziesz na stronie https://optymalnewybory.pl/arytmia-serca-jak-ja-rozpoznawac-i-jak-jej-zapobiegac/.